Hvis du gerne vil skabe opmærksomhed omkring din virksomhed, og øge dit salg, er det i dag uundgåeligt at arbejde på den online tilstedeværelse og hvordan din virksomhed fremstår i søgemaskiner online. Med Adwords finder kunderne hurtigere frem til dig, når de søger på det, du sælger.
Bliv bedre til Adwords med et kursus
Men hvad er Google Adwords? Når du søger efter en ydelse eller et produkt kommer der en masse resultater til syne. De fire øverste er altid betalte annoncer. I nogle tilfælde er de fire nederste ligeledes betalte. Disse annoncer er effektive, da de placeres i synsfeltet for dem, der rent faktisk søger efter den vare eller service, som du sælger.
Det kan dog være en uoverskuelig opgave at komme i gang med Adwords, hvis man ikke erfaring indenfor feltet, men med et Adwords kursus kan man som begynder komme godt i gang, og få sat en effektiv annoncekampagne op.
Der findes mange forskellige annonceringsmuligheder, og der er blandt andet mulighed for at lave søgeannoncer, displayannoncer, videoannoncer og appannoncer. Søgeannoncer vises ud for søgeresultater på Google, mens displayannoncer er tekst og bannerannoncer. Man kan også annoncere via Youtube, og gøre opmærksomhed på ens virksomhed på en anderledes og spændende måde. Med appannoncer vises annoncen via forskellige apps, og man behøves ikke have erfaring med design af apps for at promovere sig her. Med et Adwords kursus vil man blive grundigt introduceret til disse begreber, og få viden om, hvordan man på bedste vis kan bruge dem til at promovere ens virksomhed.
Adwords – hvad koster det og hvordan virker det?
Hver gang en bruger klikker på en tekstannonce bliver der betalt et beløb. Dette kaldes ”beløb per klik”. Beløbets størrelse afhænger af en række faktorer. F.eks. hvor mange andre, der også ønsker at få deres annoncer vist på den samme søgning, hvor godt tekstannoncen er sat sammen, og hvor god forbindelse og sammenhæng der er mellem annoncen og den hjemmeside, den linker til. For at undgå at klikprisen bliver alt for høj, er det derfor vigtigt at vide, hvad man foretager sig, når annoncer sættes op. Derfor er det en stor fordel at tage et Adwords kursus, inden man går i gang med denne form for annoncering. Man skal selv fastsætte et månedligt beløb, som annoncerne må koste. På den måde undgår man at blive overrasket af et højt beløb.
Mange har haft negative oplevelser, når de er gået i krig med Google Adwords uden et kursus og kyndig vejledning, ganske enkelt fordi deres annoncer er sat forkert op, og ikke er målrettede de rigtige søgeord samt geografi. Man kan risikere at modtage en regning på op mod 6.000 kr., uden at mærke en forandring i antallet af kunder eller besøgende på ens hjemmeside.
Der findes heldigvis mange veluddannede Adwords-specialister, der kan give en hånd med. Ved en simpel søgning online kan man finde frem til mange forskellige Adwords kurser. Det er en investering af penge og tid, der på langt sigt uden tvivl kan betale sig.