Kommunikation er en vigtig del af ethvert firma. Om det handler om kommunikationen til omverdenen, til medarbejderne eller til potentielle samarbejdspartnere, kan det altid være kompliceret at navigere rundt i. Derfor er det en fordel at få hjælp af et integreret kommunikationsbureau. Der er flere aspekter af kommunikation og et sådant bureau kan hjælpe med at differentiere imellem dem og at eksekvere dem bedst muligt.
Public relations
Public relations handler om jeres omdømme i omverdenen. Et integreret kommunikationsbureau kan hjælpe med både at øge kendskabet til jeres virksomhed, eller det kan hjælpe med at ændre jeres omdømme over tid til noget mere ønskværdigt. Et integreret kommunikationsbureau vil have erfaring med, hvordan man bedst håndterer kommunikationen til f.eks. journalister og opinionsdannere. PR er nemlig de budskaber, der formuleres af andre end jer selv som virksomhed. Med er bureau, der har styr på PR, kan I få rådgivning til, hvordan I bedst kommunikerer jeres nyheder videre til journalister på en måde, der giver det nyhedsværdi nok til at trykke, men samtidig også fremviser jeres virksomhed fra en positiv vinkel. Et integreret nyhedsbureau kan sørge for kvalitetsomtale med teknikker inden for bl.a. newsjacking og rapid response-programmer.
Kommunikationsrådgivning fra et integreret kommunikationsbureau kan gøre hele forskellen
En virksomhed har altid mål og ønsker, som de skal have opfyldt for at nå derhen de gerne vil. Men det kan aldrig lade sig gøre uden hjælp fra en masse andre mennesker, både inden for virksomheden og uden for den. Her er kommunikationen altafgørende for at få den hjælp, man behøver. Hvad end det er kommunikationen til medarbejdere, samarbejdspartenere, myndigheder eller noget helt andet, er det vigtigt at kommunikationen forløber flydende, for at samarbejdet kan fungere optimalt. Et integreret kommunikationsbureau som Discus Communications kan rådgive og hjælpe med kommunikationsstrategier for, at jeres virksomhed kan få samarbejdet op at køre. Kommunikationsrådgivning kan blandt andet hjælpe med at flytte mennesker, meninger og holdninger således, at jeres virksomhed kan opnå, det I ønsker mht. politisk eller økonomisk gunst. Derudover kan et integreret kommunikationsbureau sørge for, at I får kommunikeret jeres ønsker, produkter og services videre på bedst mulig vis.
Digital markedsføring
Digital markedsføring er fyldt med muligheder. Med digital markedsføring kan du ramme meget specifikke målgrupper på lige nøjagtig de platforme, hvor de befinder sig. Der er et stort netværk på de sociale medier, hvor det er muligt at ramme rigtig mange mennesker på en gang. Til gengæld kan det også hurtigt blive uoverskueligt og besværligt at finde rundt i. Det er her et integreret kommunikationsbureau kan komme ind i billedet. Et sådant bureau kan nemlig følge med i de mange muligheder, der hele tiden bliver skabt for at markedsføre et firma online. Der bliver hele tiden skabt nye platforme, hvor markedsføringen kan noget forskelligt på hver platform. Det første man skal gøre, er at finde frem til virksomhedens reelle mål for markedsføringen. Er det f.eks. at øge kendskabet til virksomheden, eller er det at ændre virksomhedens image eller at skabe mere troværdighed for firmaet. Uanset hvad sidder et integreret kommunikationsbureau klar med værktøjer, der kan få jeres digitale markedsføring op på et helt nyt niveau.