Google Adwords er efter en håndfuld år blevet en teknologi-gigantens største og mest populære tjenester, som tilbydes.
Og det er med god grund! Det er nemlig en service, som mange forretninger og virksomheder kan få rigtigt meget ud, både som veletableret spiller på markedet og som nystartet virksomhed.
Google Adwords er simpelt – det er reklamer, som er Pay-Per-Clik (også kaldet PPC), som du selv kan tilpasse, så de passer dig. Kernen her er ordene, som bruges, hvor et taktisk valg af nøgleord kan gøre en forskel.
Men hvorfor ikke bare springe ud i det? Her er nogle af grundene til, at en nystartet virksomhed skal bruge Adwords!
Du får lokalområdet med uden at miste fleksiblitet
Mange nystartede virksomheder har en tendens til at operere og fange kunder i lokalområdet. Og det kan der være gode grunde til, blandt andet fordi, at god service ofte spredes hurtigt via møder mellem mennesker i den virkelige verden.
Med Google Adwords kan du aktivt gå ud og finde din lokale bruger. Du har mulighed for eksempelvis at vælge land, region og sågar kan du endda filtrere ud fra estimeret radius til din virksomhed.
Det gør, at du er sikker på, at de eneste kunder, som ser din virksomhed, er lokale kunder. Det er nemlig ofte disse kunder, som har mulighed og lyst til enten at komme forbi eller handle med dig – især fordi, at vi gerne vil komme ud i det lokale fællesskab.
Du kan let komme i gang med markedsføringen
At konstruere store, sofistikerede digitale markedsføringskampagner kan være en utrolig kilde til profit – men det tager også lang tid. Værre endnu, så kan det koste rigtigt mange penge, før du virkeligt begynder at se resultater.
Men med denne tjeneste er det en smule anderledes. Det er nemlig utroligt nemt at bruge Google Adwords, og du behøver ikke engang være særligt snild til det med computere!
Det gør, at du først og fremmest kan se, at der rent faktisk kommer et afkast på baggrund af denne markedsføring. Men vigtigere endnu er, at man faktisk bliver opildnet af netop denne udvikling, så du får lyst til at gå ud og gøre et endnu bedre stykke arbejde!
Du får data på det hele, så du kan forbedre din kampagne
Med Google Adwords får du en unik mulighed i, at du kan se dine data. I modsætning til mange andre former for markedsføring, så kan du her se dine data – og du kan se, hvad der virker.
Det betyder, at du hurtigt får et overblik over, hvilke nøgleord virker til din målgruppe, hvor trafikken kommer fra, og hvilke kundegrupper, som følger med.
Og det gør altså, at du hurtigere end nogensinde før kan køre en effektiv markedsføringskampagne. Du skal ikke bruge store summer penge, som tidligere nævnt, man kan i stedet bruge pengene der, hvor det er mest effektivt. Som nystartet virksomhed betyder dette meget – det er flere penge at udvikle din virksomhed for!