Hvis du overvejer at gå selvstændig og opstarte et helt nyt iværksætterprojekt, er der flere ting, der er gode at vide. Nedenfor gennemgås en række parametre, som er værd at læse igennem, hvis du skal starte et nyt projekt op. Overordnet set handler iværksætteri om at gå all-in, og turde satse alt. Dette gjorde iværksætteren bag Daniel Wellington ure, der var en succes fra starten, fordi stifteren satsede alt på projektet.
Villighed til at satse alt
Hvis man ikke er villig til at satse alt, på det projekt man vil starte op, er det fordi, man ikke tror 100 % på det. Og hvis man ikke tror fuldt ud på projektet, så er der større sandsynlighed for, at det ikke lykkedes. Med villighed til at satse alt betyder villighed til at bruge al sin tid, og alle sine penge, på projektet og måske endda mere til. Med andre ord skal man være villig til at gøre alt, hvad der kræves for at få gang i projektet. På denne måde kan du heller aldrig se tilbage, og sige at du ikke gjorde alt, hvad du kunne. Det svenske firma ”Daniel Wellington” der har lavet de populære dame- og herreure, fik succes fra starten. Denne succes kan tilskrives stifterens villighed til at satse hele sin opsparing og være nytænkende.
Tro på produktet og sælg det
Foruden villighed til at satse alt er der også andre grunde til, at Daniel Wellington dame- og herreure fik succes. Det skyldes nemlig, at produktet udfyldte et hul i markedet, hvor design og pris mødes i en fin kombination. Stifteren vidste hvilket segment, der skulle satses på med produktet, og ramte rigtigt. Designet i urene var eksklusivt vintage til en overkommelig pris og med mulighed for at skifte remmen ud, så samme ur kan bruges til forskellige anledninger. Urets pris passer godt på segmentet, og designet tiltaler tilmed. For visuelt indtryk af urene, samt priser, kan du besøge siden watchfelt.dk, og se det store udvalg af Daniel Wellington ure.
Vid at produktet er godt
Det er svært at sælge et produkt, man ikke selv tror på. Det er derfor altafgørende at du som iværksætter, ved at dit produkt er godt, og tør stole på det. Dette vil alt andet lige, give dig en selvtillid og stolthed i forhold til produktet og gøre salget til en leg.
Husk markedsføringen
Markedsføring af et nyt projekt er en stor del af en lancering. Lige meget hvor godt og nytænkende et produkt er, vil det ikke sælge, hvis folk ikke ved det eksisterer. Det er derfor nødvendigt at investere i en eller anden form for markedsføring. Her er det igen nødvendigt at kende til målgruppe og segment, for at finde ud af hvor og hvordan, markedsføring bedst finder sin anvendelse.
Daniel Wellington dame- og herreure: Husk på den gode iværksætterhistorie
Husk på historien om stifteren af Daniel Wellington dame- og herreure der gik fra intet til alt i løbet af få år. Historien er vigtig at have i tankerne, fordi det viser, hvordan man kan opnå stor succes med et produkt, så længe man tror på det, og er villig til at satse.