Så er du kommet til det rette sted. Står du med et spirende frø af en virksomhed, og vil gerne have den plantet i rigtig god jord, så er online markedsføring yderst vigtig. Den gennemsnitlige dansker brugte i 2015 næsten 3 timer om dagen på internettet, så hvis du gerne vil have din virksomhed skal blive set, så er the World Wide Web en rigtig god start.
Men hvordan gør man nu også lige det der med at sælge sin virksomhed på nettet? Den digitale verden arbejder trods alt med helt andre spilleregler end vores egen virkelighed, så selv hvis man har haft virksomheden i fyrre år og først nu bringer den online, skal man stadig til at lære et helt nyt sprog. Det kan godt være overvældende, især når man sikkert også har mange andre bolde i luften. Der er heldigvis hjælp at hente.
Spred budskabet
Det nytter ikke rigtig så meget at bruge en masse tid på fx at opbygge en online platform, hvis ikke man også markedsføre den ordentligt. Hvordan man sådan lige bedst muligt gør det, kan så godt være lidt af en gåde hvis online markedsføring ikke er noget man normalt leger med.
Et nøgleord inden for den digitale markedsføringsverden, er ”Search Engine Optimization” (SEO). På godt gammeldags dansk ”søgemaskineoptimering.”
I alt sin enkelhed går SEO ud på at sætte sig ind i Googles system, og udnytte dette til at skubbe ens hjemmeside højere op i søgeresultaterne. Nu højere oppe ens hjemmeside er, nu større chance er der for at den bliver klikket på. Et godt SEO-trick kan være at bruge nogle af de søgeord Google selv foreslår når man taster nøgleord ind der relatere til hvad ens hjemmeside handler om. Hvis ens virksomhed fx er en massageklinik, så kan det være en god ide at søge på ’massageklinik’ og se hvilke forslag Google kommer med. Det kunne være ’massageklinik Aarhus’, ’massageklinik billigt’ el.lign. Ved at bruge de forslåede ord forøger man antallet af gange Google foreslår ens hjemmeside til dine potentielle kunder.
Lær fra eksperterne
Internettets søgemaskiner bliver hele tiden optimeret og udviklet, da hele konceptet med at markedsføre online trods alt stadig er relativt nyt. Det er derfor heller ingen overraskelse, at de for mange er lidt overvældende at skulle forsøge at følge med i den vilde udvikling, samtidig med at man arbejder hårdt for at få ens virksomhed ordentligt på sine digitale ben.
Så er det heldigt at der er hjælp at hente i bøger som ”Help Marketing Bogen.” Help Marketing Bogen er stedet du får al den viden du skal bruge for at komme i gang med at markedsføre din opstartsvirksomhed. Bogen giver dig et overskueligt overblik over de nye termer der er rigtig gode at have styr på, og giver dig tips og tricks til hvordan du bedst kan få sat din virksomhed op i det lys den fortjener.
Hvorfor ikke tage imod den ekstra hjælp der findes derude? Hvorfor ikke sige ja til en mulighed for at have alle de vigtigste begreber og hjælpemidler samlet ét sted?