Alle kender virksomheden Georg Jensen, og de fleste har også en god ide om, hvordan deres designs stil er. Georg Jensen er et navn, der er blevet slået godt og grundigt fast i Danmark. Ikke bare i design-kredse, men blandt alle danskere.
Der skal altid noget held til, hvis en virksomhed skal blive rigtig succesfuld. Men uden hårdt arbejde og den rette strategi kan man ikke bruge heldet til noget. Med den succes Georg Jensen har i dag, må man konstatere, at der har været lidt held indblandet. Der er dog andre faktorer, der spiller en større rolle.
Lad os se på, hvordan Georg Jensen er blevet et af de mest kendte smykkefirmaer.
Branding
Et yderst vigtigt element i enhver virksomheds markedsføring er branding. Det er noget, Georg Jensen har formået at gøre. Det er det, der har bevirket, at mange danskere har en god fornemmelse af deres stil og design.
Georg Jensen har præsteret at brande sig som en virksomhed, der laver kunsthåndværk af god kvalitet og i flot design til alle. Deres smykker er kvalitetssmykker i et smukt, enkelt design, men de er ikke for dyre for den almindelige dansker. Med Georg Jensen-smykker kan alle mennesker føle, at de går rundt med godt design.
Det er også historien om godt dansk håndværk, der er blevet fortalt om Georg Jensen. Virksomheden har lagt vægt på håndværket, og har dermed appelleret til alle de mennesker, der gerne vil have håndværk frem for fabriksfremstillede smykker.
Kvalitet og tidløshed
Georg Jensens smykker fremstår ikke som smykker, der er lavet på et samlebånd. De ser godt ud, og de er lavet af et godt materiale. De er af god kvalitet. Sammen med det smukke design er det noget af det, der gør, at Georg Jensen-smykker er noget af det fineste inden for dansk smykkedesign.
Det enkle, men smukke design på de forskellige smykkeserier gør dem tidløse. Det betyder, at de kan blive i moden år efter år. De kan desuden bæres af flere generationer. Blandt andet er margueritsmykkerne blevet båret af både ældre og yngre danskere.
Smykkernes kvalitet og design gør dem eksklusive. Det er smykker, som man gerne vil have i sin samling. Deres tidløshed gør også, at de aldrig rigtig bliver gemt væk, fordi man ikke længere vil gå med dem. De kan bruges igen og igen, og de glade bærere går og skilter med deres glæde ved produktet.
Kunsten kan gøres efter
Det gode ved Georg Jensens succes er, at man kan gøre dem kunsten efter. Det er en kunst, så det er ikke nemt. Men det er muligt.
Med megen omtanke og planlægning kan din virksomhed også brande sig selv og levere gode kvalitetsprodukter til det danske folk. Tænk det gode håndværk ind i jeres produkt eller jeres service, for alle sætter pris på et godt håndværk. Kvaliteten af jeres produkter eller services er også vigtig. Gå ikke på kompromis med den. Så vil jeres kunder ikke gå ud og rose jer over for alle deres venner.