Har du en virksomhed og kunne du godt tænke dig at få styr på det hele? Der er meget, som man skal tage højde for, når man har en virksomhed, og det er ikke sikkert, man selv har kompetencerne til det hele – og det er også helt naturligt. Bare fordi man har udviklet et særligt produkt, betyder det ikke nødvendigvis, at man kan sit kram inden for branding, grafisk design, markedsføring osv. Men det er stadig nødvendigt at tage stilling til disse ting, da man skal kunne fremme sin virksomhed. Har du eksempelvis udviklet et nyt produkt, er det jo essentielt, at du sørger for, at der bliver skabt et navn for det i det offentlige rum. Dit produkt skal have sin taletid – ellers bliver det ikke solgt. Derfor er det en god idé at alliere sig med Cool Gray, der kan sit kram inden for området. De kan hjælpe dig med at finde dit marked og gøre markedet opmærksomt på, at du nu er ankommet.
Hav styr på branding, udvikling og styring
Det er vigtigt, du er bevidst om, hvad du vil med din markedsføring og hvem du vil ramme – hvilken målgruppe sigter du efter? Du skal sikre dig et fundament på markedet, og der skal gerne være substans i din rolle på markedet. Du finder ud af, hvordan du gør dig relevant ved at gøre dig klog på en strategi for din branding, samt lidt indsigt i hvordan dine potentielle kunder er. Fang dem eventuelt på deres hjemmebane. Find ud af hvordan du bedst muligt markedsfører dit produkt ved at tænke over, hvordan dine kunder er. Det er her CoolGray.dk kommer ind i billedet, da de vil hjælpe din virksomhed igennem den kreative udformning i din markedsføring. De vil igennem processen have et overblik over effektiviteten af processen, og sikre sig at I arbejder med det rigtige budskab.
Det er ofte indsigten i målgruppen, der ender med at blive det, der afgør, hvor godt dit produkt sælger. Det er vigtigt, man har en idé om, hvordan målgruppen tænker, hvad der fanger deres opmærksomhed, og hvordan de handler. Hvilke elementer spiller ind, før målgruppen finder dit produkt interessant? En god indsigt i målgruppen og en personlig branding rettet mod dem gør underværker. Du skal formulere et løfte til markedet, der opfyldes af dit produkt.
Fang opmærksomheden med det visuelle
Skal du have styr på det hele i markedsføringen af dit produkt, handler det ikke blot om at gøre sig synlig og gøre målgruppen opmærksom på én. Det handler nemlig i høj grad også om at skabe noget visuelt, som markedet kan forholde sig til. Derfor spiller grafisk design også en stor rolle i din markedsføring. Med grafisk design taler du nemlig til øjet, og således får du leveret en kontekst, hvor du formår at gøre det abstrakte mere overskueligt for kunden, så de forstår dit produkt og imødekommer dig i din udmelding om, at dette produkt er vigtigt – så snart de får fingrene i det, kan de ikke undvære det.
Find dit marked og gør dit produkt relevant – så får du styr på det hele.