Sådan får du tid til mere i din virksomhed

Virtuel assistent

Hvis du er ejer af en virksomhed, så ved du også, at du har rigtigt travlt. Du skal nemlig passe dine egne kunder, og du skal finde nye kunder. Du har sikkert også en hjemmeside, der skal opdateres, og du vil sikkert også gerne køre forskellige annoncekampagner.

Det er velkendt, at mange selvstændige arbejder rigtig mange timer om ugen for at få tingene til at hænge sammen. Som selvstændig skal du have mange kasketter på i din virksomhed for at sikre, at tingene kører. Men sådan behøver det heldigvis ikke at være! Du kan nemlig ansætte en freelancer eller en virtuel assistent til at hjælpe dig.

Få tid til mere i din virksomhed med en virtuel assistent

Hvad er en virtuel assistent egentlig? Dybest set er det en person, som arbejder over internettet eller ‘virtuelt’ for dig. Personen er således ikke fysisk til stede i din virksomhed, men udfører sine opgaver for dig via fjernarbejde. I princippet kan din virtuelle assistent eller online hjælper sidde på den anden side af verden og hjælpe dig. Alt arbejdet for dig kan nemlig udføres, så længe han eller hun har en computer med en internetforbindelse.

De opgaver, som din assistent udfører for dig, er alle opgaver, som er relevante for din virksomhed. Dette kunne være at skrive blogindlæg for dig eller udarbejde dine nyhedsbreve for dig. Det kunne også være at opdatere din hjemmeside, tage sikkerhedsbackups af hjemmesiden og i øvrigt sørge for, at det altid virker.

Andet arbejde, som din virtuelle assistent kunne hjælpe dig med, kunne være at lave forskellig research til brug for din virksomhed. Dette kunne være at samle e-mailadresser eller besvare henvendelser fra dine kunder. Din assistent kan ofte også hjælpe dig med eksekveringen af din online markedsføring.

Samtidig er endnu en fordel nok, at din assistent ikke er fastansat. Din online hjælper er blot ansat et vist antal timer om ugen på kontraktbasis. Derved skal du ikke tænke på at udarbejde lønsedler eller ansættelseskontrakt.

Hvad koster en online assistent?

Hvis du er interesseret i at hyre en freelancer eller online assistent, så er det godt at have en ide om prisen.

Hvis din virksomheds fokus er det danske marked, så er det en rigtig god ide at hyre en person, der taler flydende dansk. Her bør du som udgangspunkt være indstillet på at betale konsulentløn til din assistent, hvilket starter ved 500 kr i timen ekskl. moms. I nogle tilfælde kan det dog sagtens give mening at hyre en freelancer fra eksempelvis Asien. Her vil du typisk kunne spare en masse penge. Du kan finde en international freelancer på Upwork.com. Se denne side, hvis du vil hyre en virtuel assistent fra Danmark.

Du bør derfor lede efter en god og pålidelig online hjælper til at tage sig af de opgaver i din virksomhed, som du ikke selv har tid til. Derved kan du fokusere på lige netop dét, som du er god til i din egen virksomhed. Ved at få mere tid til dine kerneydelser i din virksomhed kan du øge din bundlinje!