Sælg din arkitektur godt

arkitekt

Hvis du er arkitekt, eller hvis du har planer om at præsentere en bygning, så er du havnet det rette sted. Her kan du få gode råd til, hvordan du sælger din bygning, og du kan læse om, hvad du bør og ikke bør gøre, når du skal pitche til investorer.

3D visualisering af arkitektur kan gøre meget

Skal du sælge en idé, for eksempel noget arkitektur, så kan det være svært for folk, der ikke er interesserede i emnet, at se, hvorfor de skulle investere. Folk med penge investerer ikke altid i det, de er mest interesserede i, men derimod i det, der kan give en indtægt. Derfor kan 3D visualisering af arkitektur hjælpe dig godt ad sted. 3D visualisering af arkitektur betegner ganske enkelt en 3D-model af den bygning, du prøver at sælge.

Med 3D visualisering af arkitektur kan dem, du præsenterer den for, se og røre ved bygningen, og de kan bedre forestille sig den i bybilledet. 3D visualisering af arkitektur er ikke voldsomt dyrt, og du kan få modeller i forskellige størrelser og i forskellige detaljegrader.

Hold dig kølig og professionel

Selvom du selvfølgelig er begejstret for dit projekt, så skal du holde dig kølig og professionel, når du pitcher. Du må gerne lade din entusiasme skinne igennem, men du skal holde hovedet koldt og bevare overblikket. Passion er fantastisk, og det skal fremstå, at du tror på dit projekt – men dine investorer skal også kunne se, at du er fattet. Selvom det kan være utroligt spændende, når du bruger 3D visualisering af arkitektur eller andre smarte virkemidler, så skal du kunne holde din tale rolig og forståelig. Når du mødes med dine investorer i øjenhøjde og viser, at du kan holde dig rolig, selv når du er begejstret, er der større chance for, at de kan se dig som et ansvarligt, voksent menneske, der kan føre sin idé ud i livet.

Det rette publikum

Du skal altid huske, hvilket publikum, du står med. Hvis du præsenterer en bygning for en gruppe garvede forretningsfolk i jakkesæt, er det med at tale deres sprog og holde sig i skindet. Er det derimod unge, innovative investorer, der gerne vil se noget nyt, kan du lade din begejstring skinne klarere igennem.

Evnen til at fornemme stemningen i rummet er uvurderlig, når det kommer til at pitche – uanset hvad. Med den kan du allerede nå langt.