Hvis du driver selvstændig virksomhed, hvad end du er ny eller gammel i faget, så har de fleste selvstændige virksomheder en hjemmeside. En oplagt mulighed er gennem WordPress. Den er utrolig brugervenlig, og man kan få lige netop det udtryk frem, som man ønsker for sit firma.
Men når man er alene med sin virksomhed, så er det it-relaterede måske ikke altid noget, som man selv kan løse. Heldigvis tilbyder WordPress også hjælp og vejledning til deres kunder. Abonnementsprisen afhænger af størrelsen på din hjemmeside. Dog er alle priserne lagt billigere, end hvis man skulle ansætte en it-medarbejder.
Hvad kan man få hjælp til?
Men hvilke former for hjælp, kan man få brug for? Der er mange ting, som man kan få hjælp til. Det kan være alt fra hackerangrebsforsikring og backup til søgeordsoptimering. Med abonnement får du også vejledning og hjælp til ændringer af hjemmesiden, opdateringer og support. Det er altså de ting, som vil koste en hel del, hvis man skal ud at betale for de løsninger hver gang. Derfor er det en ret fordelagtig mulighed for dig med selvstændig virksomhed. Især i opstartsfasen, kan det være rart at støtte sig op ad nogen med god erfaring.
Når virksomheden vokser
De fleste ønsker for deres virksomhed, at den skal vokse. Især hvis man starter sit firma op alene, så er det fedt, når det bare kører af sted med vokseværk. Men i takt med at virksomheden vokser, bliver hjemmesiden og dens muligheder nød til at vokse med og udvides.
Dette er rart at kunne få hjælp til. Måske skal der være nye eller flere betalingsmuligheder fra hjemmesiden, eller måske skal der tilføjes endnu flere områder, hvis der pludseligt opstår nye samarbejder, eller blot udvides med flere tilbud eller produkter.
Hvad giver et abonnement?
Udover hjælp og support, har man også, alt efter hvilken pakke man har, en ret til x antal minutters direkte virksomhedshjælp. Dem kan man bruge, som man vil. Måske vælger man at få hjælp til at gøre sin virksomhed mere synlig eller hjælp til at få hjemmesiden til at fremstå endnu mere målrettet mod ens målgruppe. Det kan også være noget mere teknisk.
Det er også vigtigt at medtænke Google. Det er de færreste som får noget som helst salg, uden at tænke over søgeord og Google, da det er her de fleste kunder vil finde frem til ens virksomhed.
En hjemmeside er ikke nok
Når man driver en virksomhed, så er det ikke nok, blot at have en hjemmeside. Man er nødt til at gøre sig synlig, ellers får man ganske enkelt ingen kunder. Og så er der ligesom ingen forretning. Det er vigtigt løbende at holde sig orienteret om mulighederne for ens hjemmeside. Man kan eventuelt kontinuerligt deltage på kurser og arrangementer, så man er helt med fremme. Man er særligt sårbar som selvstændig, så man er derfor nødt til at følge med udviklingen hele tiden, for at kunne være med i kampen om kunderne. Uanset hvor fantastiske produkter man har.